Tento reklamační řád se vztahuje na produkty zakoupené prostřednictvím internetového obchodu NejBalonky.cz (dále jen „prodávající“), a to v souladu s platnými právními předpisy České republiky.
1. Základní ustanovení
1.1 Tento reklamační řád je vypracován v souladu s Občanským zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb.).
1.2 Zákazník (dále jen „kupující“) má právo uplatnit reklamaci zboží, které bylo zakoupeno na NejBalonky.cz, a které vykazuje vady v souladu s tímto reklamačním řádem.
2. Záruční doba
2.1 Prodávající poskytuje na nové zboží záruku 24 měsíců, pokud není u konkrétního výrobku uvedeno jinak.
2.2 Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
2.3 Na zboží prodávané se slevou z důvodu vady nebo nedokonalosti se záruka nevztahuje na tyto vady a nedokonalosti.
3. Podmínky pro uplatnění reklamace
3.1 Kupující je povinen zboží po převzetí prohlédnout a bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o zjištěných vadách.
3.2 Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu po zjištění vady, nejpozději však do 2 let od převzetí zboží.
3.3 Pro uplatnění reklamace je nutné zaslat reklamované zboží na adresu provozovny prodávajícího společně s dokladem o nákupu a popisem reklamované vady.
4. Speciální ustanovení pro nafouknuté balónky
4.1 Kupující bere na vědomí, že prodávající se specializuje na prodej balónků nafouknutých heliem, které jsou zbožím podléhajícím rychlé zkáze. Vzhledem k povaze tohoto zboží není možné po jeho doručení objednávku stornovat ani odstoupit od uzavřené kupní smlouvy, s výjimkou postupu uvedeného v bodě 5 níže.
4.2 Heliem nafouknuté balónky mají omezenou trvanlivost, a proto nelze uplatnit reklamaci na přirozené zmenšování nebo ztrátu flotace v důsledku postupného unikání helia.
5. Kontrola při převzetí nafouknutých balónků
5.1 Kupující nebo příjemce je povinen při osobním převzetí od prodávajícího zkontrolovat stav převzatého zboží. Pokud zjistí, že je zboží poškozeno nebo má jiné vady, má kupující nebo příjemce právo zboží odmítnout, nebo převzít s výhradou poškození či vady.
5.2 V případě zjištění poškození či vady je kupující povinen neprodleně kontaktovat prodávajícího na tel. +420 774 158 237 nebo e-mailem na info@nejbalonky.cz a oznámit tuto skutečnost bez zbytečného odkladu poté, co měl možnost zboží prohlédnout. Reklamace uplatněné později nebudou akceptovány.
6. Způsob vyřízení reklamace
6.1 Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se prodávající a kupující nedohodnou jinak.
6.2 V případě uznání reklamace prodávající opraví vadné zboží, vymění jej za nový kus, nebo vrátí kupujícímu kupní cenu.
6.3 Prodávající je oprávněn zamítnout reklamaci, pokud bylo zboží poškozeno nevhodným zacházením, nesprávným skladováním nebo neoprávněným zásahem.
7. Náklady spojené s reklamací
7.1 Náklady na zaslání reklamovaného zboží nese kupující.
7.2 Pokud je reklamace uznána jako oprávněná, prodávající hradí náklady spojené s odesláním opraveného či nového zboží kupujícímu.
8. Výluky ze záruky
8.1 Záruka se nevztahuje na vady způsobené běžným opotřebením, nevhodným užíváním, nesprávnou údržbou či mechanickým poškozením.
8.2 Reklamace se nevztahuje na zboží s prošlou expirační dobou, pokud tato doba byla při nákupu uvedena.
9. Ochrana osobních údajů
9.1 Osobní údaje kupujícího získané v rámci reklamace jsou zpracovávány v souladu se zásadami ochrany osobních údajů prodávajícího, dostupnými na stránkách NejBalonky.cz.
10. Závěrečná ustanovení
10.1 Tento reklamační řád nabývá platnosti dnem jeho zveřejnění na internetových stránkách NejBalonky.cz.
10.2 Prodávající si vyhrazuje právo změnit tento reklamační řád bez předchozího upozornění.